Selasa, 24 Desember 2013

Beautifull Place from Pacet - Indonesia



My experience to Pacet, Mojokerto Regency (June, 11th 2013)/ Pengalaman saya ke Pacet, Kabupaten Mojokerto (Juni, 11 2013) FOR GENERAL ENGLISH
My experience to Pacet, Mojokerto Regency (June, 11th 2013)







(Source: history from owner blog. June,11th 2013)

June, 11th 2013, my family went to Surabaya for my check healthy at 10.00 am. Before went to Surabaya, my family took quantified result check healthy from Prodia Laboratorium, Madiun. On Friday, 8th 2013, I went to Prodia Laboratorium, for check healthy. After that, my family through di Prodia of Laboratorium. It is result is good, for example: cholesterol 206 (normal <200), albumin negative, cholesterol LDL normal, cholesterol HDL normal. I was happy to know that. After that, my family went to Surabaya.

          In trip, trunk road was quiet. So, we can enjoyed. But, we were always carefully.

          In Nganjuk, my family drop in SPBU for urine and prayed. Not long time, my family went to Surabaya. I think facility is good.

          In Mojokerto, my family went to Pacet, Mojokerto, for recreation. At 1990, my parents think went to Pacet, but they were not has nothing money. Because, that years, my parent lived in Mojokerto, they were very poor. But, after that in Ponorogo, my parent can hard work and has been enough money.

          in Mojokerto to Pacet is very lama. 02.30 pm, we through di Mojokerto. But, my family trough in Pacet at 03.30 pm. Pacet is famous place in Mojokerto, there were hot water in Pacet. So, tourist domestic went to Pacet. We can see beautiful scenery, mountain, and field. We can see mill, vegetable, etc.

          In Pacet, my family must pay for retribution entered to Pacet. Rp10000 per person, wow it’s high price! After that, we entered parking area. In parking area, m family bargain able washed car. But, we must pay Rp10000, I think not need for washed car, because, we went to Surabaya after from this place. But, my family pushed away about this. I see washer car not good. Because, he was not used shampoo of car, only water, only napkin. So, I think not clear for car. My opinion, that’s price must Rp5000.

          After that, my family eat stock of food from my home. My family always bring stock of food from home, because, it’s specially, healthy, cheep, and good for my family. There were fried chicken, vegetables, green vegetable, rice, banana, herb, etc. wow, that’s very completed. I was very happy.

          After that, my family went to hot water of are. through in hot water of area, my family only took photo, because, it’s very cold. So, my family afraid felt cold. But, it’s no problem. I think that place is general. My opinion, this place is not hygiene.

          After that, my younger brother bought snack, example: fried banana and fried snack. So, I think no problem. My younger brother must pay Rp10000, I think that’s cheep.      After that, my family went to Surabaya for met my doctor. My name’s doctor is Pranawa, he worked at WonosariKidul, Surabaya. Because, I was sick. I has Syndrome Nephritic (SN) or leak of kidney, every month, my family bring to Dr.Pranawa.

          At 07.30 pm, my family through di Dr.Pranawa. I replaced my T-shirt to shirt, and I used trousers. I and my mother waited Dr. Pranawa. At 09.10 pm, we were met Dr. Beni, he was assistant Dr.Pranawa. I given any question. And from my question from Dr. Beni is: For example: first, I can not over eat protein, second, we can not eat cholesterol and grease, third, I can not hard sporty, I can ambled,  fourth, I cannot think hard work, fifth, I can eat condiment if my ingestion was good, sixth, I can eat over because I felt sorest, seventh, I can eat bread. I think that’s very hard for did it. Dr. Pranawa said “you can recover”. After that, my mother pay Rp150000. After that, I and my mother backed to parking area. In car, my mother said, we must came back again on June, 25th 2013 for check healthy. I think my parent is very good. I felt shy if I very cause a fuse to my parents. After that, we returned to home.


          In trip  returned home at 11.00 pm, road was queit, because that was night. In Nganjuk Regency, my family rested in SPBU at 01.00 am On Wednesday, 12th 2013. At 03.30, my family exited from SPBU, after that, at 04.30 am, my family entered Ponorogo Regency. My family bougth serabi. After that, my family returned home at 05.30 am. After that, I washed car. I hope God given my healthy forever.

IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

Pengalaman saya ke Pacet, Kabupaten Mojokerto (Juni, 11 2013)

(Sumber:. Sejarah dari pemilik blog Juni, 11 2013)

Juni, 11 2013, keluarga saya pergi ke Surabaya untuk saya cek sehat pukul 10.00 WIB. Sebelum pergi ke Surabaya, keluarga saya mengambil hasil dihitung periksa sehat dari Prodia Laboratorium, Madiun. Pada hari Jumat, tanggal 8 2013, saya pergi ke Prodia Laboratorium, untuk check sehat. Setelah itu, keluarga saya melalui di Prodia Laboratorium dari. Ini adalah hasil yang baik, misalnya: kolesterol 206 (normal <200), albumin negatif, kolesterol LDL normal, HDL kolesterol normal. Saya senang mengetahui bahwa. Setelah itu, keluarga saya pergi ke Surabaya.

Dalam perjalanan, jalan utama tenang. Jadi, kita bisa menikmati. Tapi, kami selalu hati-hati.

Di Nganjuk, penurunan keluarga saya di SPBU untuk urin dan berdoa. Waktu tidak lama, keluarga saya pergi ke Surabaya. Saya pikir fasilitas yang baik.

Di Mojokerto, keluarga saya pergi ke Pacet, Mojokerto, untuk rekreasi. Pada tahun 1990, orang tua saya pikir pergi ke Pacet, tapi mereka tidak memiliki apa-apa uang. Karena, yang bertahun-tahun, orang tua saya tinggal di Mojokerto, mereka sangat miskin. Tapi, setelah itu di Ponorogo, orangtua saya bisa kerja keras dan telah cukup uang.

di Mojokerto ke Pacet sangat lama. 14:30, kami melalui di Mojokerto. Tapi, melalui keluarga saya di Pacet pukul 03.30 WIB. Pacet adalah tempat terkenal di Mojokerto, ada air panas di Pacet. Jadi, wisatawan domestik pergi ke Pacet. Kita bisa melihat pemandangan yang indah, gunung, dan lapangan. Kita bisa melihat pabrik, sayuran, dll

Di Pacet, keluarga saya harus membayar retribusi masuk ke Pacet. Rp10000 per orang, wow itu harga tinggi! Setelah itu, kami masuk area parkir. Di area parkir, m keluarga murah mampu mobil dicuci. Tapi, kita harus membayar Rp10000, saya pikir tidak perlu untuk mobil dicuci, karena, kami pergi ke Surabaya setelah dari tempat ini. Tapi, keluarga saya menjauh tentang hal ini. Saya melihat mesin cuci mobil tidak baik. Karena, ia tidak digunakan sampo mobil, hanya air, hanya serbet. Jadi, saya pikir tidak jelas untuk mobil. Pendapat saya, itu harga harus Rp5000.

Setelah itu, keluarga saya makan stok makanan dari rumah saya. Keluarga saya selalu membawa persediaan makanan dari rumah, karena, itu khusus, sehat, ciak, dan baik untuk keluarga saya. Ada ayam goreng, sayuran, sayuran hijau, padi, pisang, ramuan, dll wow, itu sangat selesai. Aku merasa sangat senang.

Setelah itu, keluarga saya pergi ke air panas berada. melalui dalam air panas daerah, keluarga saya hanya mengambil foto, karena, itu sangat dingin. Jadi, takut keluarga saya merasa dingin. Tapi, itu tidak masalah. Saya berpikir bahwa tempat umum. Pendapat saya, tempat ini bukanlah kebersihan.

Setelah itu, adik saya membeli makanan ringan, contoh: pisang goreng dan snack goreng. Jadi, saya pikir tidak ada masalah. Adik saya harus membayar Rp10000, saya pikir itu ciak. Setelah itu, keluarga saya pergi ke Surabaya untuk bertemu dokter. Dokter Nama saya adalah Pranawa, ia bekerja di WonosariKidul, Surabaya. Karena, aku sakit. Saya memiliki Sindrom nefritis (SN) atau kebocoran ginjal, setiap bulan, keluarga saya membawa ke Dr.Pranawa.

Pada 19:30, keluarga saya melalui di Dr.Pranawa. Aku menggantikan T-shirt saya untuk kemeja, dan saya menggunakan celana. Saya dan ibu saya menunggu Dr Pranawa. Pada 09:10, kami bertemu Dr Beni, ia menjadi asisten Dr.Pranawa. Aku diberi pertanyaan. Dan dari pertanyaan saya dari Dr Beni adalah: Misalnya: pertama, saya tidak bisa lebih dari makan protein, kedua, kita tidak bisa makan kolesterol dan lemak, ketiga, saya bisa tidak sulit sporty, saya bisa melenggang, keempat, aku tidak bisa berpikir keras kerja, kelima, aku bisa makan sambal jika konsumsi saya itu baik, keenam, aku bisa makan lebih karena saya merasa sorest, ketujuh, aku bisa makan roti. Saya pikir itu sangat sulit untuk melakukannya. Dr Pranawa mengatakan "Anda dapat memulihkan". Setelah itu, ibu saya membayar Rp150000. Setelah itu, saya dan ibu saya mundur ke area parkir. Di dalam mobil, ibu saya mengatakan, kita harus kembali lagi pada bulan Juni, 25 2013 untuk check sehat. Saya pikir orang tua saya sangat baik. Aku merasa malu jika saya sangat menyebabkan sekering kepada orang tua saya. Setelah itu, kami kembali ke rumah.

Dalam perjalanan kembali ke rumah pada pukul 11.00 WIB, jalan adalah queit, karena sudah malam. Di Kabupaten Nganjuk, keluarga saya beristirahat di SPBU di 1:00 Pada hari Rabu, 12 2013. Pukul 03.30, keluarga saya keluar dari SPBU, setelah itu, pada 04:30, keluarga saya masuk Kabupaten Ponorogo. Keluarga saya bougth serabi. Setelah itu, keluarga saya kembali ke rumah pada 5:30. Setelah itu, saya mencuci mobil. Saya berharap diberikan Allah selamanya sehat saya.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.